Ринок абсолютно непрозорий: чому санкціями складно зупинити тіньовий флот РФ
Україна може запровадити санкції проти російських підприємств, що допомагають Кремлю обходити обмеження Заходу, вже найближчим часом.
Втім запровадження подібних санкцій має низку проблем, пов’язаних, зокрема, з українським законодавством.
Про це у коментарі РБК-України заявив уповноважений президента України з питань санкційної політики Владислав Власюк.
Санкції проти тіньового флоту РФ
Він прокоментував запровадження санкцій проти підприємств, які забезпечують роботу російського тіньового флоту, зокрема Coral Energy (нова назва 2Rivers).
За словами Власюка, Україна досі не запровадила санкції проти цієї компанії через українські законодавчі особливості.
– Я думаю, ми зможемо це реалізувати дуже швидко (йдеться про санкції проти Coral Energy, – Ред). Станом на зараз під санкціями партнерів майже 100 танкерів. Ми ж поки що законодавчо не можемо санкціонувати танкери, але цю ситуацію плануємо виправити. Компаній, які оперують флотом, під санкціями партнерів по світу десь півсотні. Деякі також під санкціями України, наприклад, Совкомфлот.
Щодо Coral Energy, то я не думаю, що це є проблема так само найближчим часом розглянути можливість накладення санкцій. По танкерному флоту ключове – це зараз мати спільний санкційний похід – США, ЄС, Великобританія, Японія і Україна. Чим більше ми зможемо однаково санкціонувати компаній, кораблів і додати додаткові вимоги до заходу в порти, наданню страхових, лоцманських і брокерських послуг, тим це буде більше обмежувати Росію, – сказав він.
Головною проблемою, перш за все, Владислав Власюк називає запровадження санкцій проти компаній в іноземних юрисдикціях.
– Питання перше – реальна інформація з доказами про протиправну діяльність. І друге – розуміння, що ефект від санкцій буде реальний. Ми ж не хочемо вводити санкції, які залишаться тільки на папері, – сказав він.
Наразі по цих двох пункта триває робота, каже Власюк, а санкційна політика України розвивається “максимально синхронно” з партнерами за основними напрямками. Серед них тіньовий танкерний флот – “це номер один”.
Також Владислав Власюк каже, що сьогодні щодо російського тіньового флоту є складності, пов’язані із тим, що ринок морських перевезень нафти і зрідженого газу “абсолютно непрозорий”.
– Може бути будь-яка страховка, будь-який прапор судна. Діють правила вільного пересування відкритим морем – і виявляється, що ти не можеш ні перевірити, ні обмежити нічого. Танкер може бути під санкціями але вільно рухатись Данською протокою, – пояснює чиновник.
Водночас є те, що залежить безпосередньо від західних партнерів у питанні протидії спробам РФ обходити санкції.
– Ми кажемо, от дивіться, є вразливе місце в російській економіці і треба бити в це місце. Даємо конкретну інформацію, наприклад, що вони заробляють 8-10 мільярдів від експорту нафти – і це тільки різниця між стелею ціни та тим, за скільки вони її реально продають. Ось загальна тема, ось цифри і ось основні гравці. Готуємо матеріал і починаємо переконувати партнерів в необхідності санкцій. У якийсь момент, коли ми розуміємо, що це питання підготовлене до реалізації, ми виносимо його на найвищий рівень. І тоді комунікаційний і медійний ефект від українських санкцій грає максимально правильно для досягнення результату. Весь цей процес має певну логіку і послідовність, – пояснює Власюк.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Нагадаємо, раніше євродепутати звернулися до ЄС із закликом посилити протидію російському тіньовому флоту, завдяки якому Кремль обходить санкції.