росія значно скоротить інвестиції у найбільші залізничні проєкти

Політика, Світ

Інвестиції у найбільші російські залізничні проєкти скоротять у пʼять разів. Причиною стали борги Російської залізниці (РЖД).

Про це повідомляють російські ЗМІ.

Інвестиції в модернізацію Байкало-Амурської магістралі та Транссибірської магістралі в рф планують зменшити у п’ять разів – до $720 млн (75 млрд рублів). Водночас витрати на розвиток підходів до портів європейської частини рф будуть практично заморожені.

Інвестиційну програму транспортної монополії, яка охоплює, зокрема, витрати на капітальне будівництво, у 2025 році зменшать на 37%. Крім того, з 12 млрд дол (1,3 трлн рублів) капітальні витрати РЖД скоротяться до 8 млрд дол (834 млрд рублів), і майже вся сума піде на підтримку поточної діяльності компанії.

Борг та дедалі більші відсоткові ставки стали головними проблемами для РЖД. В середині 2024 року сумарна заборгованість РЖД досягала 24 млрд дол (2,54 трлн рублів), а до 2025 року боргове навантаження компанії може зрости до 37 млрд дол (3,9 трлн рублів).Крім того, наступного року РЖД доведеться витратити 6,62 млрд дол (688 млрд рублів) тільки на обслуговування боргу, що майже вшестеро перевищує показник 2023 року, а прибуток компанії може скоротитися вдвічі – до 780 млн дол (81,6 млрд рублів).

Крім дедалі більшого боргу, РЖД відчуває гострий дефіцит персоналу, адже в країні не вистачає складачів поїздів, оглядачів вагонів, монтерів колії. Щоб впоратися із ситуацією, РЖД потрібно підвищувати зарплати, але на ці цілі виділено лише 190 млн доларів (20 млрд рублів) – уп’ятеро менше, ніж потрібно.

 

Залишити відповідь