Укрзалізниця планує підвищити вантажні тарифи на 37%: що відомо
Наглядова рада Укрзалізниці погодила пропозиції змін державних регульованих тарифів на перевезення вантажів. Ці пропозиції правління компанії затвердило 5 грудня цього року, проте їх має розглянути Тарифна рада при Мінінфраструктури.
Про це інформує пресслужба Укрзалізниці.
Укрзалізниця хоче підвищити вантажні тарифи
Зазначається, що майже два роки (з літа 2022) тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексувались. Хоча й попередня індексація, як зазначають в Укрзалізниці, не вивела тарифи на економічно обґрунтований рівень.
Упродовж цього часу індекс цін виробників промислової продукції вже склав 176,4%. Водночас залізничники запропонували обмежити індексацію тарифів значно помірніше: лише 37% або близько 13% в річному вимірі, з огляду на те, що з останньої індексації минуло 2,5 роки.
У компанії наголосили, що тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України мають індексуватися щороку. Про це йдеться у постанові КМУ від 16.12.2009 № 1392 “Про забезпечення прозорості державної тарифної політики щодо перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України”.
Однак, як зазначили в Укрзалізниці, ця норма не виконувалася регулярно. І тому динаміка індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення суттєво відстала від змін цін на основні ресурси, які споживає залізниця.
Зокрема, за даними Укрзалізниці, від останнього перегляду тарифів на вантажні перевезення, ціни на електроенергію виросли на 166%, дизель — на 110%, запчастини для тепловозів — на 217%, запчастини для електровозів — на 22%, підшипники — на 37%, колеса суцільнокатані — на 20%.
У компанії пояснили, що це позбавило Укрзалізницю можливостей достатньою мірою ремонтувати інфраструктуру та рухомий склад. А також індексувати зарплати співробітників, з яких понад 10 тисяч обороняють Україну в лавах ЗСУ, та виконувати соціальні зобов’язання перед ними.
У компанії зазначили, що проведення індексації дозволить фінансувати ремонт рухомого складу та інфраструктури. Проте якщо цього не зробити, то постануть значні ризики для безперервності безпечної роботи критичної інфраструктури України.
Своєю чергою, голова наглядової ради АТ Укрзалізниця Гепард Хафер наголосив, що індексація тарифів є життєво необхідною, щоб українська залізниця могла стало функціонувати та дотримуватись стандартів безпеки.
Зокрема, голова правління АТ Укрзалізниця Олександр Перцовський розповів, що рівень оплати праці залізничників значно нижчий за середній по промисловості, а низка соціальних виплат призупинена.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
За його словами, індексація тарифів критично необхідна, щоб умови праці залізничників хоча б не погіршувалися.