На фінішній прямій: в США визначилися з майданчиком для складання літальних апаратів, що замінять Black Hawk і Apache

Події України
Концепт конвертоплана Bell V-280 Valor. Візуалізація Bell Textron/US Army

Компанія Bell Textron визначила виробниче місце для складання фюзеляжів майбутніх літальних апаратів у Вічіті, штат Канзас, для програми армії США Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA).

Як вказують автори сайту The Defense Post, FLRAA — це триваюча програма, що покликана замінити застарілі вертольоти UH-60 Black Hawk і AH-64 Apache на модернізовані літаки-конвертоплани, зазначає АрміяInform.

Розташоване поблизу Центру авіаційної оборони компанії в Біч-Філд, це підприємство буде проводити всі роботи, пов’язані з виробництвом у рамках ініціативи, і підтримуватиметься виробничою мережею Bell у Техасі.

Додаткові розробки фюзеляжу будуть проводитися в Advanced Composite Center фірми у Форт-Ворті, а остаточне складання літака проводитиметься в Амарілло. Очікується, що діяльність у хабі Вічіта розпочнеться «в найближчі кілька місяців», повідомила компанія.

«Оскільки Bell готується до наступного етапу інженерно-виробничої розробки FLRAA, ми прагнемо інвестувати в передове виробництво, щоб забезпечити виняткову продуктивність за доступною ціною для наших клієнтів», — заявила генеральний директор і президент Bell Ліза Атертон. «Textron має багату історію зі штатом Канзас, а також з містом Вічіта, і ми пишаємося тим, що поглиблюємо ці відносини, засновуючи це нове підприємство».

Конвертоплан Bell V-280 Valor обрано новим майбутнім далекобійним штурмовим літаком армії США. Фото: Bell Textron
Конвертоплан Bell V-280 Valor обрано новим майбутнім далекобійним штурмовим літаком армії США. Фото: Bell Textron

Bell Textron отримала основний контракт на розробку системи FLRAA для армії США в грудні 2022 року, причому планером програми було обрано V-280 Valor компанії.

Компоненти платформи будуть отримані від різних партнерів: від Safran — для високовольтного генератора літака, з Eaton — для гідравліки, від GE Aerospace — для авіоніки та від Astronics — для електроживлення та систем розподілу.

Водночас компанія CAE постачатиме авіатренажери для відповідної підготовки екіпажів за цією програмою.

У серпні армія США дозволила Bell Textron перейти на етап створення прототипу V-280. Перший серійний літак має надійти до 2030 року.

Тож, яким бачать наступника славнозвісних американських вертольотів UH-60 Black Hawk і AH-64 Apache його творці?

Bell V-280 Valor є багатоцільовим конвертопланом, призначеним для перевезення людей і вантажів, а також для виконання спеціальних операцій. Відповідно до технічного завдання замовника, він повинен мати вантажопідйомність на рівні сучасних армійських вертольотів, але перевершувати їх за льотними характеристиками.

V-280 має фюзеляж обтічної форми з перетином, близьким до прямокутного. Носова частина відведена під кабіну пілотів, а в центрі знаходиться вантажопасажирська кабіна. До фюзеляжу кріпиться високорозташоване крило, на кінцях якого розміщено дві мотогондоли. Хвостове оперення має V-подібну форму.

Перші випробування V-280 з вантажем на зовнішній підвісці, січень 2020 року Фото: Bell Textron
Перші випробування V-280 з вантажем на зовнішній підвісці, січень 2020 року Фото: Bell Textron

Загальна довжина конвертоплана становить 15,4 м, розмах крила — близько 25 м. Два повітряні гвинти мають діаметр 10,7 м. Суха маса машини досягає 8,2 т, а максимальна злітна — 14 т. V-280 здатний перевозити до 4,5 т вантажу як усередині кабіни, так і на зовнішній підвісці. Кабіна розрахована на 10-11 пасажирів.

Тестовий зразок Valor обладнували двома турбовальними двигунами General Electric T64-419. Серійну техніку оснащуватимуть парою двигунів Rolls-Royce AE 1107F потужністю понад 6 тис. к.с. кожен. Таке рішення було прийнято для підвищення загальних характеристик, а також для часткової уніфікації з конвертопланами V-22 Osprey.

Гвинтомоторна група V-280 відрізняється оригінальною конструкцією. Мотогондола і двигун розташовані на крилі нерухомо, а носова частина гондоли з втулкою гвинта може рухатися у вертикальній площині для різних режимів польоту. Двигун та гвинт з’єднані через оригінальний редуктор від «Белл-Текстрон», який забезпечує передачу потужності за всіх положень втулки.

Бортове радіоелектронне обладнання V-280 відповідає стандартам Пентагону та включає всі необхідні прилади управління та контролю, а також системи навігації та зв’язку. БРЕО дозволяє керувати конвертопланом на всіх режимах та вирішувати транспортні завдання.

Майбутнє конвертопланів Valor на фронті — поки що у вигляді графіки. Візуалізація Bell Textron
Майбутнє конвертопланів Valor на фронті — поки що у вигляді графіки. Візуалізація Bell Textron

Максимальна розрахункова швидкість Valor перевищує 550 км/год. Крейсерська — 520 км/год. Практична межа по висотах заявлена ​​на рівні 1800 м-коду. Бойовий радіус польоту становить 1-1,4 тис. км, а перегонна дальність — 3900 км.

Головна перевага V-280 полягає у його високих льотних характеристиках. За такими параметрами він перевершує будь-які вертольоти армійської авіації США. Для порівняння, максимальна швидкість UH-60 становить лише 295 км/год, а максимальна дальність — 2,2 тис. км.

З появою V-280 Valor армійська авіація США отримає нові можливості. Авіаційні підрозділи, як і раніше, зможуть перевозити людей та вантажі як у тилу, так і в зонах бойових дій. Проте швидкість перевезень значно збільшиться. Конвертоплани зможуть перевозити ті ж вантажі швидше за гелікоптери або виконувати більше рейсів за той же час, збільшуючи обсяги перевезень.

Концепт конвертоплана Bell V-280 Valor. Фото: David Hylton/Bell/US Army
Концепт конвертоплана Bell V-280 Valor. Фото: David Hylton/Bell/US Army

Утім Valor не єдиний проєкт у конструкторському «портфелі» Bell Textron Inc. Як повідомляла АрміяInform, ця американська авіакорпорація у лютому цього року представила свої плани щодо розробки високошвидкісного конвертоплана нового покоління Sprint X-plane.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Конвертоплан Bell V-280 Valor. Відео: Global Military Forum

Залишити відповідь