«З цих броньовиків пісок сипався»: морпіхи оцінили ББМ Oshkosh і лишились задоволені

На озброєнні 37-ї окремої бригади морської піхоти стоять тактичні панцирні позашляховики Oshkosh M-ATV — американські бронеавтомобілі, які розробило Міністерство оборони США на основі досвіду війн в Афганістані та в Іраку.

Одна з головних особливостей цієї бойової броньованої машини — посилений протимінний захист класу MRAP (Mine Resistant Ambush Protected). Він покликаний зберегти життя екіпажу та десанту в разі підриву на протитранспортній міні чи саморобному вибуховому пристрої, а також у разі потрапляння в засідку та обстрілу важким піхотним озброєнням.

Про вірних панцерних помічників розповіли морпіхи 37-ї окремої бригади морської піхоти, які боронять Новопавлівський напрямок.

Надійно захищений і максимально швидкий

— Чудова машина, чесно. З приводу броні питань немає. Тобто вона заїжджає, виїжджає. Хороша машина. Щодо ходової видержує все практично. Тобто по таких ямах їздить — й у нас ні разу не було питань, щоб ми ходову робили. Пошкодження тільки від прильотів більше, — розповідає морпіх з позивним «Крава».

Окрім потужного бронезахисту та надійної ходової частини ББМ Oshkosh має також потужний дизельний двигун Caterpillar C7 об’ємом 7 200 кубічних сантиметрів, та посилену витривалу трансмісію Allison 3500SP.

Завдяки ним бронемашина може впевнено долати складне бездоріжжя, а по шосе розганятися максимально до 105‒108 км/год, що приблизно відповідає і навіть перевищує заявлені американцями заводські характеристики — 65 миль/год. Розхід палива при цьому, як на броньовану машину вагою близько 12 тонн, доволі помірний.

— У спокійному режимі по трасі десь 35 літрів на 100 кілометрів. А так як я їздив там, то в мене виходило на 70 кілометрів 60 літрів, — розповідає «Крава», маючи на увазі під «там» фронтове бездоріжжя. Там, безпосередньо на лінії бойового зіткнення, надійний Oshkosh багато разів рятував бійцям життя.

На «Ошкоші» — вся логістика на «передок»

— Переважно завозимо людей на позиції. Міняємо там розрахунки, проводимо заміну людей, забираємо «трьохсотих». Їздимо кожен день по два-три виїзди за день. Доставляємо піхоту, розрахунки на позиції. Підвозимо БК, провізію, — розповідає «Крава» про бойову роботу «Ошкоша».

На «Ошкоші», наголошує водій, у більшості випадків тримається все логістичне постачання передових позицій, адже цей броньовичок вдало поєднує високий рівень захисту з великою вантажопідйомністю, швидкістю та маневреністю.

— У деяких випадках було таке, що використовують «квадрики», тому що вони маленькі, — каже морпіх, маючи на увазі квадроцикли, якими теж інколи здійснюється забезпечення передових позицій. — На них швидше можна проскочити. Але, здебільшого, все на «Ошкошах», — наголошує він.

Морпіх задоволений автопанцерником, адже не було випадку, коли б техніка підвела. Навіть після влучання ворожих боєприпасів, підбитим і важкопораненим Oshkosh витягував бійців з самісінького пекла.

Понад 60 бойових виїздів: до адреналіну звикаєш

Спроєктований на заміну M1114 HMMWV — знаменитому «Хаммеру» — Oshkosh значно перевершив свого заслуженого попередника. Суттєво більший і важчий він став також надійнішим,

— Хороша машина, витримує багато. Багато хлопців вивезла. У цілому десь близько 60 виїздів, напевно, маю — перестав рахувати десь після перших десяти, — пригадує «Крава».

Він розповідає, що до небезпеки під час бойового завдання звикаєш і перед наступною поїздкою відчуваєш не лише страх, але й певний бравий кураж й адреналіновий азарт — такі сильні, що аж хочеш швидше поїхати і повернутися.

— Звикається, що адреналін постійно, — і хочеться поїхати. Ти раз спробував, і далі воно тебе тягне — хочеться повернутись туди, за новою дозою адреналіну. Декілька разів потрапив під обстріл, це неприємно і трохи страшнувато, але що зробиш, — каже військовий водій.

FPV-дрони «Ошкошу» не страшні

Від ураження ворожими боєприпасами екіпаж і десант «Ошкоша» надійно захищені не лише американською композитною бронею із рівнем захисту MRAP, але й місцевим українськими вдосконаленням — грубою рибальською сіттю, натягнутою на встановлений на кузов ББМ каркас.

— Дрони ця машина, в принципі, завдяки капсулі добре витримує — вона дронів не сильно боїться. Звичайні FPV — не страшно. Був досвід, що прилітали «ефпівішки», і в цілому, навіть не сильно в машині ти це відчуваєш. Просто чуєш невеликий вибух — і все, а машина далі продовжує рух, — каже «Крава».

Найбільше, що загрожує екіпажу та десанту в разі влучання FPV-дрона спочатку в сітку на каркасі, а за нею в броню — це контузія. У разі ж використання активних тактичних навушників, призначених для захисту слуху від вибухів, можна запобігти і цій акубаротравмі.

— У цій моделі «Ошкоша» я не сказав би, що є мінуси. На свій рік — а ця машина була придумана, здається, у 2008 році — то на той момент їй узагалі, напевно, рівних не було. А зараз технології йдуть уперед, з’явилися дрони… Але вона витримує, більшу частину вона витримує, — завершує «Крава» схвальну характеристику ББМ Oshkosh.

«Ошкош» — надійний усюди

До України «Ошкоші», які нині стоять на озброєнні 37-ї окремої бригади морської піхоти, прибули після використання у пустельній місцевості. Бійці припускають, що це міг бути Афганістан або Ірак, де проводили військові операції збройні сили США.

— Коли «Ошкоші» тільки приїхали, вони ще були пофарбовані в колір «койот» і з цих броньовиків навіть пісок сипався — ми знаходили пісок в салонах, вимітали його звідти, — посміхається морпіх з позивним «Будулай».

Піску вдалося швидко позбутися, натомість самі вже перефарбовані й обтягнуті сітками як додатковим захистом впевнено продовжили службу в нових для них кліматичних умовах України.

Як показав бойовий досвід застосування ББМ Oshkosh у 37-й окремій бригаді морської піхоти, ці американські автоброньовики долають грузькі українські чорноземи, багно бездоріжжя та вибоїни розбитих важкою технікою доріг так само впевнено, як пустельні простори країн Сходу.

Фото автора

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *