Банк не повірив – суд захистив: як жінка повернула вкрадені 58 тисяч гривень через додаток Ощадбанку
3 Гру, 14:30
У Вінницькому міському суді завершився розгляд справи щодо списання коштів із карткового рахунку клієнтки АТ «Державний ощадний банк України», яка стала жертвою шахраїв. Жінка вимагала стягнути з банку 58 163 гривні, вкрадені через мобільний застосунок «Ощад 24/7». Рішення у справі оприлюднили 28 листопада 2025 року.
Як встановив суд, 15 квітня 2024 року невідомі особи отримали доступ до банківського застосунку позивачки, незаконно збільшили кредитний ліміт та переказали 57 670 гривень на картку третьої особи, відкриту в іншому банку. Окрім цього, було списано 473 гривні комісії, а також 20 гривень за розблокування картки.
Банк відмовив у поверненні коштів
Після виявлення шахрайських операцій жінка звернулася до Ощадбанку з вимогою відновити залишок коштів та провести службове розслідування. Проте 11 червня 2024 року вона отримала офіційну відмову, у якій банк заявив, що всі операції були проведені «коректно» з використанням особистих даних клієнтки, а отже відповідальність покладається на неї саму.
Також позивачці порадили звертатися до поліції. За її заявою було відкрито кримінальне провадження за ст. 190 КК України (шахрайство).
У банку наполягали, що операції здійснювались із використанням усіх коректних реквізитів, а карту було заблоковано вже після завершення переказів. Також фінустанова заявила, що клієнтка могла звернутися із позовом безпосередньо до отримувача коштів, відкритих у Райффайзен Банку.
Суд став на бік клієнтки
Суд дійшов висновку, що списання коштів відбулося без волевиявлення позивачки, а доказів її причетності до втрати персональних даних або передачі конфіденційної інформації стороннім особам банк не надав.
Суд наголосив, що всі припущення банку про нібито «провину клієнтки» є недоведеними та не підтверджені жодними доказами. Також було враховано, що жінка одразу повідомила банк і правоохоронні органи після виявлення незаконних транзакцій.
Окремо суд підкреслив, що у споживчих правовідносинах саме банк зобов’язаний доводити відсутність своєї вини, а всі сумніви мають трактуватися на користь споживача як слабшої сторони.
Рішення суду
Позов клієнтки було задоволено у повному обсязі. Суд постановив стягнути з АТ «Державний ощадний банк України» на її користь:
- 57 670 грн — незаконно списані кошти,
- 473 грн — банківську комісію,
- 20 грн — плату за розблокування картки.
Загальна сума компенсації склала 58 163 гривні. Суд також зазначив, що відсутність вироку у кримінальному провадженні не є підставою для відмови у відшкодуванні збитків із боку банку.
Нагадаємо, «Київщина 24/7» раніше повідомляла, що столичні кіберполіцейські разом зі слідчими Дніпровського управління поліції заблокували пів мільйона гривень, які шахраї намагалися викрасти у літньої киянки.
Читайте також: «Мамо, я не можу стати на ніжки»: лікарі «Охматдит» врятували двох братів після танкового обстрілу в Херсоні
Фото: Колаж «Київщини 24/7»
Актуальні, важливі й перевірені новини Київщини також читайте на Facebook-сторінці і в Telegram-каналі.