Без математики, історії та біології: освітянка розкритикувала шкільну реформу – гублять талановитих учнів

Суспільство

Відмова від поглибленого навчання у 8 класах перетворить сильних учнів на трієчників

Реформа “Нова українська школа” (НУШ), яка активно впроваджується в Україні, змінює підхід до освіти учнів. Проте, скасування поглибленого вивчення окремих предметів у 8 класах викликало хвилю критики серед освітян.

Відомі педагоги, зокрема екскерівниця управління освіти Голосіївського району в Києві Ірина Чернілевська-Бойко попередила: цей крок може мати довгострокові негативні наслідки для майбутнього української освіти.

Раніше учні 8-9 класів мали змогу поглиблено вивчати предмети, які були для них цікавими або важливими для подальшого навчання. Восьмикласники вже здебільшого знають, які дисципліни даються їм легше, а які — захоплюють. Це дає їм можливість обрати майбутню траєкторію навчання — профільну старшу школу чи заклад професійної освіти.

За словами Чернілевської-Бойко, саме підлітковий вік — найкращий час для розвитку здібностей дитини. У цей період активно формуються нейронні зв’язки, а діти, які поглиблено вивчають улюблені предмети, демонструють кращі результати. Без такої можливості школярі ризикують втратити мотивацію та перспективи для розвитку.

Підтримай нашу сторінку в Facebook.

Реформа НУШ спрямована на підвищення загального рівня освіти, але, за словами освітянки, вона переважно орієнтована на слабких учнів. Тим часом обдаровані діти залишаються поза увагою. В Україні й так немає цілісної державної програми для роботи з талановитими школярами, а відмова від поглибленого навчання лише посилить цю проблему.

Ірина Чернілевська-Бойко також наголошує на недоліках нових навчальних програм. Вони часто не узгоджені між собою, що ускладнює процес навчання. Наприклад, задачі з хімії потребують знань про дії зі ступенями, які учні опановують на уроках математики значно пізніше.

Чим загрожує відмова від поглибленого навчання?
Втрати серед обдарованих дітей.
Ліцеї, які готують олімпіадників і майбутніх професіоналів, ризикують втратити можливість якісно навчати учнів через відсутність умов для поглибленого вивчення дисциплін.

Загострення нерівності між учнями.
У різнорівневих класах сильні учні не отримують необхідного виклику для розвитку, тоді як слабкі школярі відчувають тиск і часто втрачають інтерес до навчання.

Зниження якості профільної освіти.
Якщо восьмикласники не матимуть бази для поглибленого навчання, у старшій школі їм буде важко ефективно засвоювати складні предмети.

Чернілевська-Бойко закликає зберегти можливість поглибленого вивчення окремих предметів у 8-9 класах. Вона впевнена, що саме це стане фундаментом для профільної освіти у старших класах і підготує учнів до реальних викликів.

Окрім того, необхідно розробити нові навчальні програми, які будуть узгоджені між собою, і врахувати потреби як слабких, так і сильних учнів. А вчителі, які забезпечують високий рівень викладання, повинні отримувати підтримку, щоб не залишати школи.

Comments

comments

Залишити відповідь