Холодні батареї: що робити та куди звертатися, щоб розв’язати проблему
З 14 жовтня розпочався опалювальний сезон 2024 в Києві та інших областях України. Насамперед до тепла підключили школи, дитячі садки, лікарні та інші заклади соціальної сфери. Після цього поступово почали підключати житлові будинки.
Проте трапляються випадки, коли опалення вже увімкнули, а батареї однаково холодні. Чому так буває, що робити, якщо холодні батареї, куди дзвонити, щоб розв’язати проблему — читайте на Фактах ICTV.
Холодні батареї: чому таке буває та як усунути проблему
Якщо тепло подали у квартири, а ваш радіатор досі не гріє, то існує декілька основних причин, чому це може відбуватися.
- Наявність повітря в системі опалення
Батареї можуть залишатися холодними через повітря, що потрапило до системи опалення. У такому разі теплоносій (вода) може циркулювати в радіаторі погано або зовсім не циркулювати, і тому він залишатиметься холоднішим за інші опалювальні прилади. Ознакою цього може бути характерне булькання всередині радіатора.
Розв’язати проблему можна самостійно. Більшість сучасних радіаторів мають спеціальний клапан для відведення повітря. Щоб його випустити, потрібно за допомогою викрутки або спеціального ключа відкрутити клапан вліво. Повітря вийде за кілька секунд, і ви побачите невеликий струмінь води. Обов’язково підставте посудину, щоб зібрати воду, яка витікає.
- Низький тиск теплоносія в системі
Тиск води в системі опалення може бути занадто низьким, що призводить до недостатнього прогрівання радіаторів. Оптимальний тиск у системі має бути 1,5-2 бари. Якщо тиск знижується до менш ніж 1 бар, радіатори можуть не прогріватися, особливо на верхніх поверхах.
Перевірте тиск за допомогою манометра, який зазвичай розташований на котлі або поруч із ним. Якщо тиск занизький, потрібно додати воду в систему.
Якщо ви додали велику кількість води, можуть утворюватися повітряні пробки, які потрібно випустити через кілька днів. Якщо ви не знаєте, як додати воду до системи, зверніться до служби підтримки клієнтів ЖКГу.
- Несправність термостатичних клапанів
Старі термостатичні клапани на радіаторах можуть заблокуватися, що призведе до порушення належної роботи системи опалення. У результаті радіатор може залишатися або дуже холодним, або надто гарячим, залежно від того, у якому положенні застряг клапан.
Щоб самостійно перевірити клапан, зніміть термостатичну головку і перевірте рух штока клапана — чи є вільний хід за натискання на нього.
Якщо після зняття головки шток повернувся у своє стандартне положення і радіатор почав гріти, це означає, що клапан просто заблокувався. У такому випадку просто встановіть головку назад і перевірте її в максимальних положеннях (відкритому та закритому), щоб упевнитися, що проблему розв’язано.
Існують й інші причини, чому радіатор може залишатися холодним, наприклад, порушення гідравлічного балансу або засмічення трубопроводів. За таких умов потрібна допомога фахівців.
Холодні батареї: куди звертатися
За відсутності тепла в батареях необхідно зателефонувати до диспетчера ЖКГ, який обслуговує ваш будинок, та повідомити про проблему. Цілком можливо, що радіатор холодний через те, що в цілому будинку є проблеми з опаленням. Наприклад, недостатнє постачання теплоносія з боку тепломережі. Такі проблеми вирішуються комплексно.
Також можна звернутися до теплопостачальної організації, яка надає послуги. Фахівець може проконсультувати в телефонному режимі та розказати про необхідні дії.
Якщо усунути проблему самостійно не вдається, тоді необхідно викликати ремонтну бригаду. Фахівці теплопостачальної організації допоможуть повернути тепло у ваше приміщення.
Холодні батареї: куди дзвонити
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Перелік основних теплопостачальних підприємств України:
- Київтеплоенерго — (044) 247-40-40, з моб. (099) 247-40-40, (093) 247-40-40, (096) 247-40-40; тел. сервісних центрів ЦКС: (044) 354-86-26; (044) 354-81-12;
- Вінницяміськтеплоенерго — тел. (0432) 43-34-95, диспетчерська (цілодобово);
- Державне комунальне підприємство Луцьктепло — скарги на якість послуг приймаються за телефоном (0332) 28-30-67; аварійно-диспетчерська служба: 0-800-21-55-21; (0332) 28-30-60, (050) 011-24-00;
- Комунальне підприємство Теплоенерго в місті Дніпро — написати можна за електронною адресою [email protected] або зателефлнувати за номером (056) 374-30-00;
- Комунальне підприємство теплових мереж Криворіжтепломережа — головний диспетчер (056) 409-51-62 (цілодобово), (056) 409-51-87, (067) 544-56-21;
- Комунальне підприємство Житомиртеплокомуненерго — call-центр 554-000 цілодобово, (0412) 481-481;
- КП БМР БЦТМ Білоцерківтепломережа — тел. (04563) 6-31-55;
- Львівтеплоенерго — написати можна за електронною адресою office_lte.lviv.ua;
- Миколаївська теплоелектроцентраль (ТЕЦ) — з питань щодо якості тепла, що надається споживачам можна звернутися за тел. (0512) 47-00-55, (0512) 58-33-14;
- Комунальне підприємство Теплопостачання міста Одеси — центральна диспетчерська (048) 705-62-49;
- Полтава теплоенерго — тел. (0532) 510-401;
- Рівнетеплоенерго — тел. диспечерської служби (0362) 62-97-69, (067) 432-80-50;
- Сумитеплоенерго — підтримка споживачів за номером тел. (0542) 70-19-00;
- Тернопільміськтеплокомуненерго — тел. (050) 710-15-78, (095) 710-15-78, (066) 340-15-79;
- МКП Херсонтеплоенерго — тел. (067) 355-01-33, (067) 349-58-18, (067) 355-01-81;
- Черкаситеплокомуненерго — в разі аварії чи проблем з якістю надання послуг можна звернутися за тел. 0-800-505-200;
- УКП Уманьтеплокомуненерго — написати можна за електронною адресою [email protected];
- Акціонерне товариство Харківобленерго — call-центр (057) 34-24-413, (050) 05-40-413, (067) 23-40-413, (063) 05-40-413, 0-800-508-413;
- Івано-Франківськтеплокомуненерго — тел. довідки (099) 50-62-000, (098) 50-62-000, (0342) 50-62-00, при аварійній ситуації (067) 110-11-73.