Імпорт дизелю в Україну впав: у чому причина

Політика

У вересні імпорт дизельного пального в Україну знизився на 26% порівняно з серпнем, досягнувши 493 тисяч тонн.

За даними Консалтингової групи «А-95», на які посилається видання Enkorr, скорочення імпорту було очікуваною реакцією ринку після запровадження підвищеної ставки акцизу з 2 вересня.

Це спонукало багато компаній накопичити великі запаси дизельного пального у серпні.

Однак падіння могло бути ще більшим, якби не зниження цін на паливо на початку осені. У вересні котирування ULSD у Північно-Західній Європі та Середземномор’ї коливалися в межах $646-713 за тонну CIF, тоді як у серпні ціни були вищими — $696-750 за тонну. Це стимулювало деяких імпортерів купувати дизель у вересні, щоб «розбавити» дорожчі серпневі запаси.

Зниження імпорту спостерігалося по всіх напрямках: на південних ринках закупівлі зменшилися на 23%, а з західних — майже на 30%. При цьому південні трейдери пропонували паливо на вигідніших умовах, що дозволило їм зменшити обсяг падіння порівняно з західним напрямком. Водночас, це негативно вплинуло на рентабельність продажів морського ресурсу на дунайських терміналах.Раніше ми писали, що ціни на нафту у п’ятницю, 18 жовтня, стабілізувалися після даних про роздрібні продажі в США, але економічні показники Китаю залишаються неоднозначними, і ціни прямують до найбільшої тижневої втрати за останній місяць через занепокоєння попитом.

Також нагадаємо, що у вересні 2024 року ринкова частка нових дизельних авто в Україні збільшилася з 22% до 26% за рік. Гібридів також купували більше – їх частка зросла з 17,4% до 21,5% за рік.

Увесь інсайд та актуальна інформація на нашому Телеграм-каналі, а також бонуси та швидкі новини.

Залишити відповідь