Українська бюрократія вкотре показала, що формальні правила для неї важливіші за людину, яка втратила здоров’я на війні. 20-річний український військовий пішов на фронт у 18 років. Під час бойових дій у районі Ізюма на Харківщині він зазнав надважких поранень – втратив усі кінцівки. Попри це хлопець тримається, не втрачає гідності й намагається оформити належні йому державні виплати. Про його історію розповідає Олена Толчкова.
Медична кураторка патронатної служби «Янголи» привезла військового до відділення ПриватБанку на проспекті Берестейському, 27-А, щоб відновити банківську картку. Телефон і документи з картками були втрачені під час бою. У відділенні менеджер дістала вже готову картку й попросила військового взяти її в руки та потримати біля обличчя для фото.

Після зауваження, що у чоловіка немає рук, пролунала відповідь: картку інша людина тримати не може. Єдина «альтернатива», яку запропонували — оформити довіреність і видати картку на ім’я медичного куратора. Фактично пораненому бійцю відмовили у доступі до власних коштів лише через те, що він фізично не може виконати формальну процедуру. Жодного пошуку рішення, жодної спроби проявити людяність – лише посилання на правила.
Реакція голови НБУ Андрія Пишного на інцидент
Голова Національного банку України Андрій Пишний публічно відреагував на ситуацію з пораненим військовим, який не зміг отримати банківську картку через формальні процедури.
«Я з болем прочитав цей допис. Не можу збагнути, про що і чим думали в банку. Але точно знаю, що так не має бути. І так не буде. Не буде. Висновки будуть, реакція буде, а подібного – не буде. Я доставлю картку особисто разом із вибаченням від усіх нас», – заявив Андрій Пишний.

Реакція громадськості на інцидент
«Ось вам і стратегія безбар’єрності. Правила ПриватБанк з видачі карток «тримати в руках для фото» не враховують потреби людей з інвалідністю. Ось Вам і реальні барʼєри, а не пандуси й підйомники. Пані, Тетяно, давайте разом з Вами бойкотувати ПриватБанк?! Згодні?» – закликає місцевий мешканець під дописом.

«Невже в людини, яка це робила і казала нічого в середині не йокнуло? П.с. Я відстоюю точку зору, що не існує бюрократії чи держави. Є люди, які не вміють робити свою роботу» – дивується інших чоловік в коментарях.

«Щось не так в цій історії. Не міг менеджер таке сказати бачачи що у людини нема рук. Зрештою, якби боєць сказав я не маю рук, допоможіть мені я впевнена менеджер би знайшов альтернативу» – доводить іншу точку зору місцева мешканка.

На інцидент також відгукнувся ПриватБанк:
«Добрий вечір. Ситуація із неналежним наданням послуг ветерану у Києві є неприпустимою. Ми вже зʼясовуємо як це могло статися й особисто забезпечимо доставку всіх необхідних карток. Нам дуже шкода, що ця ситуація виникла і проведемо внутрішню роботу, щоб унеможливити подібне у майбутньому» – йдеться у повідомленні.

У результаті військовий змушений чекати протезування руки, яке може тривати місяці або навіть рік. Увесь цей час – без державних виплат, які йому належать. Патронатна служба заявляє, що ситуацію так не залишать і добиватимуться змін. Бо коли система не здатна адаптуватися до реалій війни, це вже не просто бюрократія – це зневага до тих, хто захищає країну.
Нагадаємо, «Київщина 24/7» раніше повідомляла, що у швидкісному потязі Харків – Київ (725К) о 9:00 за оголошенням провідників пасажири встали, щоб вшанувати хвилиною мовчання пам’ять полеглих українських Героїв. Усі – окрім двох молодих хлопців, імовірно студентів, які залишилися сидіти на місцях.
Читайте також: Пістолет із глушником, шпигунські схеми та державна зрада: СБУ знайшла нові докази у справі вбивства Андрія Парубія
Фото: колаж «Київщини24/7».
Актуальні, важливі й перевірені новини Київщини також читайте на Facebook-сторінці і в Telegram-каналі.