Поліс ОСЦПВ для вашого авто — реальний захист на дорозі чи формальність
Автоцивілка – це обов’язковий страховий поліс. Мета його придбання – захист фінансової відповідальності водія, покриття збитків, завданих іншим учасникам дорожнього руху. Він обов’язковий для всіх автовласників в Україні. Відсутність такого поліса може призвести до того, що в разі аварії винуватець повинен буде виплачувати компенсацію постраждалим. Насправді важливо своєчасно оформити такий договір – так ви не тільки виконаєте вимогу закону, а й захистите фінансові інтереси.
Як обрати страховку, щоб вона не стала простою формальністю
Аварії на дорогах, на жаль, трапляються, і нерідко вони призводять до пошкоджень автомобілів, травм людей. Тому захист здоров’я і майна – це дійсно важливе питання для кожного автовласника. Автострахування покликане допомогти впоратися з цим завданням. Але щоб автоцивілка не стала простою формальністю, необхідно дуже уважно поставитися до того, в якій компанії і на яких умовах ви збираєтеся оформити договір.Наприклад, купівля поліса ОСЦПВ у страховій компанії UNIQA дасть змогу власнику авто не хвилюватися про відшкодування збитків, якщо з його вини сталася ДТП. У такому разі страхова компанія покриє витрати на ремонт або лікування постраждалих у межах встановленого ліміту. І навпаки, якщо ваше авто постраждало через дії іншого водія, його страхова компанія компенсує збитки вам.
Надійний страховик – це гарантія отримання компенсації в потрібний момент. Прикладом є страхова компанія UNIQA, яка вже 30 років успішно працює в Україні. А повна історія веде відлік з 1811 року, коли була заснована європейська страхова група UNIQA Insurance Group. За високі стандарти обслуговування UNIQA удостоєна золотої медалі Customer’s Friend Superior Excellence від ICERTIAS. Сьогодні компанія активно розвиває онлайн-сервіси, даючи змогу оформити поліс, подати документи на виплати та керувати полісом віддалено. Клієнти UNIQA можуть розраховувати на підтримку в найскладніші моменти свого життя.
Автостраховка від страхової компанії UNIQA вирішує важливі завдання:
- захищає фінанси власників поліса;
- підтримує водіїв, пасажирів та інших учасників дорожнього руху;
- гарантує постраждалим доступ до якісного лікування;
- допомагає швидко врегулювати спірні ситуації на дорозі.
Наявність страховки не запобігає самій аварії, але дає впевненість водіям і пасажирам. Вони точно знають, що є організація, яка надасть допомогу в скрутну хвилину.
Додаткові програми захисту відповідальності водіїв
Стандартний поліс ОСЦПВ покриває відповідальність власника авто і допомагає постраждалим отримати компенсацію в разі аварії. На підставі такого договору потерпілий учасник ДТП може отримати максимальну компенсацію 160 тис. грн на ремонт пошкодженого авто і до 320 тис. грн – на медичні витрати. У разі високих витрат на ремонт інші витрати лягають на винуватця ДТП.
Додаткова страховка допомагає знизити ризик таких несподіваних витрат. Наприклад, у страховій компанії UNIQA є програма «Моя Автоцивілка+», в умовах якої зазначено виплату додаткової компенсації постраждалому водієві в розмірі від 150 тис. до 1,5 млн грн.
Інша програма «Мій захист від чужих помилок» дає змогу отримати фіксовану виплату від 160 тис. до 500 тис. грн на ремонт власного авто. З додатковою страховкою водії можуть почуватися впевненіше на дорозі, знаючи, що їхні фінансові інтереси захищені. Така гнучкість у підготовці страхових програм є ще одним свідченням надійності компанії UNIQA.
Як оформити автоцивілку
Сьогодні страхові компанії прагнуть поліпшити роботу своїх онлайн-сервісів, зробити купівлю поліса простішою і доступнішою. Це особливо актуально в період воєнного стану, коли не всі офіси працюють у звичайному режимі. При цьому цифрова страховка стала повноцінним юридичним документом. Патрульна служба легко може перевірити наявність поліса в базі МТСБУ за номером страховки або номером авто.
Оформити поліс можна на офіційному сайті страхової компанії UNIQA. Там у спеціальному розділі необхідно обрати програму, заповнити анкету та оплатити. Вже за 3-5 хвилин електронний поліс буде відправлено на пошту, а інформація автоматично з’явиться в базі МТСБУ і відобразиться в додатку «Дія».
Як поводитися після ДТП, щоб реально отримати виплати за страховкою
Щоб не хвилюватися про отримання страхової компенсації після ДТП, важливо знати, як діяти. Намагайтеся дотримуватися таких правил:
- одразу після аварії огляньте місце події, насамперед необхідно переконатися, що ніхто не постраждав. Якщо є поранені, потрібно надати долікарську допомогу і викликати швидку;
- оцініть матеріальні збитки та визначте винуватця. Якщо сталося невелике зіткнення, а збиток орієнтовно не перевищує 80 тис. грн, можна не викликати поліцію. У такому разі фіксація ДТП відбувається за допомогою європротоколу, який можна заповнити онлайн на сайті МТСБУ;
- при значних аваріях і спірних випадках викличте патрульних;
- повідомте страховика про подію. На місці можна отримати консультацію щодо подальших дій. Якщо ви цього не зробили відразу, подайте заявку про настання страхового випадку протягом 3 робочих днів;
- зафіксуйте місце аварії, сфотографуйте пошкодження, заповніть європротокол самостійно або за допомогою поліції.
Після цього протягом трьох днів необхідно передати в страхову компанію всі необхідні документи. Якщо поліс придбано у перевіреного страховика, з виплатою компенсації проблем не виникне.
Що зміниться в автострахуванні у 2025 році
З 1 січня 2025 року в Україні почне діяти новий Закон про обов’язкове автострахування, основні норми якого наближені до європейських стандартів. Серед основних нововведень:
- збільшення максимальної компенсації: до 500 тис. грн за шкоду життю та здоров’ю і до 250 тис. грн – за шкоду майну;
- скорочення терміну для прийняття рішення про виплату до 60 днів замість 90;
- введення обов’язкової моделі прямого врегулювання, що дає можливість для потерпілих звертатися за виплатою до свого страховика;
- скасування ліміту страхового відшкодування за європротоколом;
- можливість страховика самостійно встановлювати тарифи;
- перехід на електронний формат оформлення договорів. У 2025 році паралельно діятимуть цифровий і паперовий варіанти, з 2026 року залишаться тільки електронні поліси, які фіксуватимуться в єдиній базі даних.
Ці заходи зроблять страхування зручнішим і прозорішим, нададуть більше можливостей для водіїв, гарантують швидку і справедливу компенсацію. Клієнти зможуть обирати страховика, орієнтуючись на ціну та якість послуг. Це має підвищити конкуренцію на ринку. Усе це підтверджує прагнення держави та надійних страховиків підвищити довіру автолюбителів до обов’язкового автострахування, довести, що поліс – це реальна допомога, а не проста формальність.