Повернути ДПА та іспити у кожному класі: освітяни «стримуються від нецензурної лайки» щодо нововведення МОН
Йдеться про нову систему оцінювання
Український освітянин Григорій Громко написав у Facebook допис про нову систему оцінювання школярів 5-9 класів, передбачену наказом МОН 1093, яку раніше розкритивували вчителі та батьки:
Це приклад того, як нормальну ідею можна знівелювати через відсутність розуміння та комунікації між чиновниками та освітянами, – зазначив автор допису.
Та зауважив, що насправді все не так страшно і погано, адже наказ 1093, незважаючи на деякі недоречності в його тексті, НІЧОГО НОВОГО не пропонує і повністю відповідає статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту», який набув чинності ще у 2020 році.
Будь-які рекомендації мають бути написані так, щоб вони давали відповіді на всі можливі запитання, а не викликали десятки нових.
Проблем, у тому числі і з комунікацією, можна було б уникнути, якщо повернутися до практики громадського обговорення нормативних документів МОНУ.
І насамкінець – по закінченню війни варто повернутися до ДПА та щорічних іспитів у кожному класі, починаючи з четвертого, за завданнями, підготовленими не вчителями, а УЦЯО – ми маємо знати більш об’єктивну ситуацію у нашій освіті, – завершив свій допис Громко.
Яку схему оцінювання пропонують у МОН:
– семестрове оцінювання здійснюють за групами результатів із кожного навчального предмета. Далі ці оцінки потрібно трансформувати за певною схемою в одну підсумкову оцінку.
Наприклад, під час оцінювання з історії України вчитель орієнтується на три групи результатів і наприкінці семестру виставляє чотири оцінки: три за кожну групу результатів і загальну на основі оцінювання груп результатів.
Приклад груп результатів у громадянсько-історичній освітній галузі:
«Орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ»;
«Працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту»;
«Виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію».
Багато українців таку систему оцінювання вважають занадто складною.
Під дописом Григорія Громка чимало коментарів на цю тему:
Ludmila Garkava
Згідна з тим, що варто повернутися до ДПА та щорічних іспитів у кожному класі, починаючи з четвертого. А от що стосується нового оцінювання, то я категорично проти! Оцінювання за групами результатів ніяк не вплине на рівень знань учнів. Але ні, може вплинути! Почитайте коментарі у групах, – колеги пишуть, що у них зараз немає ні свят, ні спокійної ночі, особливо у класних керівників. Вчитель, який і без того надміру перевантажений, вже не думає про те, як навчити, а ламає голову над групами результатів, яких по великому рахунку не розуміє ніхто: ні діти, ні батьки, ні самі вчителі. І давайте чесно: більшість буде виставляти ці групи підтасовуючи їх до підсумкової оцінки. Тоді НАВІЩО??? Питання риторичне.
Оксана Терещенко Ліснича
Навіщо увесь геморой з цими групами результатів, якщо семестрові, річна і в ДПА-НМТ-ЗНО одна оцінка!
Ірина Бармак
А що, без цих груп оцінювання були би інші результати? Окрім того, зобов’язують таке рахувати, а найважче – пояснити це учням і батькам.
Ludmila Garkava
Тепер вчитель спрямовує своє обурення не на проблему жебрацької зарплати, а на недолугу систему оцінювання!)
Лариса Мокрицька
Якби ж то була лише проблема в тому, щоб виставити оцінку. Але ж вчителю доводиться самому підбирати завдання відповідно до груп, щоб оцінити, а це забирає море його власного часу, оскільки ще нема готових розробок, які б вчитель міг використати. Замість того, щоб підготуватися лише до уроку, вчитель ще готується до оцінювання. Хто працює в школі, розуміє про що я. А хто не працює, той і далі казатиме, що нічого страшного.
Ольга Філь
Чергова маячня, але як багато написано…Не так страшно і погано? Ви це серйозно??? Та тільки, щоб заповнити табелі успішності, потрібно стримуватися від нецензурної лайки.