Росіяни купують підсанкційні авто з Європи в середньому на €19 тисяч дорожче – FT
Російські контрабандисти беруть десятки тисяч євро за постачання розкішних автомобілів з Європи в обхід санкцій через треті країни.
Про це пише Financial Times.
На російському сайті Auto.ru знайшли понад 50 розкішних автомобілів від 25 різних німецьких автосалонів, які російські імпортери пропонували з середньою націнкою близько 19 000 євро.
Німецькі продавці запевняють, що не мають відношення до оголошень про продаж їхніх авто на російському сайті.
Видання відстежило чорний Mercedes-Benz S350, проданий у січні 2024 року киргизькій таксомоторній компанії німецьким автотрейдером Kessler & Haag. У березні автомобіль був перереєстрований на московську компанію таксі.«У нас є покупець, платник, експортер, у нього є експортні документи. Що нам ще робити? – заявив представник Kessler & Haag Артур Кесслер. — Я не хочу знати, що відбувається з автомобілями після… Я просто хочу вести свій бізнес, виконувати свої обов’язки й права».
Торговий представник компанії «Автоімпорт» розповів журналісту FT, який представлявся потенційним покупцем, що німецькі автомобілі з Європи «перевозяться не через Білорусь, а через Туреччину, Грузію і далі в росію».
Він додав, що зараз дешевше і швидше ввозити німецькі автомобілі високого класу через Південну Корею, ніж через країни Балтії та Білорусь.
Митний чиновник в одній з країн Балтії підтвердив, що експорт підозрілих автомобілів з Німеччини скоротився після посилення білоруських санкцій.
Водночас FT виявило низку транспортних засобів, які все ж були перевезені через Білорусь в росію з моменту посилення санкцій.
Представник одного з німецьких автотрейдерів заявив про тактику, коли брокери копіюють деталі та зображення з вебсайтів дилерів, щоб потім перепродати автомобілі з націнкою. Він припустив, що російські контрабандисти можуть використовувати подібну стратегію.
Чиновники ЄС усвідомлюють, що розкішні автомобілі все ще потрапляють до росії, але їхня основна увага зараз зосереджена на боротьбі з ухиленням від санкцій, пов’язаних з більш небезпечними товарами, які можуть бути використані військовими, пише видання.
Чиновник ЄС, який працює над санкціями, сказав, що той факт, що розкішні автомобілі все ще потрапляють до росії, «безсумнівно, є дещо туманним», але це не викликає великого занепокоєння, «доки росія платить за них більше».