Таке і дроном не назвеш: французькі військові зацікавилися БПЛА MALE Aarok вагою в 5,5 тонн

Події України
Безпілотний літальний апарат MALE Aarok. Візуалізація: Turgis & Gaillard

Франція активно включилася у гонку зі створення сучасних розвідувально-ударних безпілотників.

Розробник БПЛА з передмістя Парижу містечка Нейї-сюр-Сен компанія Turgis & Gaillard активно просуває на ринок свій дрон MALE Aarok (Medium Altitude Long Endurance, українською — велика витривалість на середній висоті), повідомляє АрміяInform.

Французькі розробники ще під час представлення нового дрону Aarok, одразу назвали його першим європейським військовим безпілотником класу MALE.

MALE — це американська абревіатура, яка поєднує спільноту середньовисотних безпілотників з великою тривалістю польоту. Таким чином, Aarok MALE можна вважати прямим конкурентом та аналогом американського розвідувально-ударного безпілотника MQ-9 Reaper («Жнець»), про який наша редакція детально розповідала в одній зі своїх публікацій.

Цікаво, що французький безпілотник розроблений порівняльною невеликою приватною компанією Turgis & Gaillard. Фірма заснована у 2011 році, її штат співробітників налічує близько 300 осіб, а річний оборот — 50 мільйонів євро.

БПЛА масою 5,5 тонн витримуватиме 24 години у повітрі завдяки турбогвинтовому двигуну, що розвиває потужність 1200 кінських сил та є відносно тихим. За неофіційною інформацією, силовою установкою виступить двигун Ardiden 3TP Safran. На авіасалоні у Франції демонструвалася модель із двигуном PT6 від канадського відділення компанії Pratt & Whitney.

Безпілотний літальний апарат MALE Aarok. Фото: Turgis & Gaillard
Безпілотний літальний апарат MALE Aarok. Фото: Turgis & Gaillard

Виробник окремо підкреслює високі характеристики міцності свого безпілотника, що дозволяє йому підійматися у повітря навіть з непідготовлених злітно-посадкових смуг. Можлива експлуатація з ґрунтових аеродромів за будь-яких погодних умов у режимі автоматичного зльоту та посадки.

Крейсерська швидкість французького безпілотника складає 250 вузлів — 463 км/год, крейсерська висота польоту — 9150 метрів (ешелон FL300).

Технічні характеристики Aarok:

  • розмах крил — 22 м;
  • довжина — 14 м;
  • злітна вага — 5500 кг;
  • швидкість — 463 км/год;
  • максимальна висота польоту — 9144 м;
  • тип двигуна — авіаційний газотурбінний.
Потенційний арсенал озброєння безпілотного літального апарата MALE Aarok. Фото: Turgis & Gaillard
Потенційний арсенал озброєння безпілотного літального апарата MALE Aarok. Фото: Turgis & Gaillard

Як і американський «Жнець», французький безпілотник Aarok може перебувати у повітрі до однієї доби годин. Це дозволяє використовувати БПЛА для роботи над відкритим морем для задач морського патрулювання та розвідки.

Розташування на БПЛА MALE Aarok оптико-електронної станції спостереження та розвідки та багаторежимного радара. Фото: aarok.fr
Розташування на БПЛА MALE Aarok оптико-електронної станції спостереження та розвідки та багаторежимного радара. Фото: aarok.fr

Безпілотник оснащений шасі, що забирається. З цікавих особливостей — оптико-електронна станція спостереження встановлюється ближче до хвоста безпілотника. Станція містить електрооптичні та інфрачервоні камери та лазерний далекомір. Можливе лазерне підсвічування цілей та наведення керованого озброєння.

У середній частині фюзеляжу безпілотника може встановлюватися багаторежимний радар, який використовується в тому числі для задач наземного спостереження та картографування. Можливий також пошук морських та повітряних цілей.

Виробник повідомляє, що безпілотник може нести до 4 високоточних керованих боєприпасів (GPS-INS, лазерне або інфрачервоне наведення) вагою 250 кг або до двох боєприпасів вагою по 500 кг. Заявлена ​​дальність ураження цілей — 35 км.

Французький розвідувально-ударний безпілотник класу MALE — Aarok під час презентації. Фото: aarok.fr
Французький розвідувально-ударний безпілотник класу MALE — Aarok під час презентації. Фото: aarok.fr

Крім цього безпілотник може нести до 16 ракет класу «повітря-земля» з дальністю дії до 15 км. Швидше за все, йдеться про ракети AGM-114 Hellfire або аналоги, конкретні моделі не розкриваються.

Порівняно з конкурентами, БПЛА набагато легший та дешевший, ніж EuroDrone, який зараз розробляється під керівництвом Airbus Defence & Space. У перспективі Повітряно-космічні сили Франції мають отримати шість систем EuroDrone, наразі замовлено чотири екземпляри на суму приблизно 2 мільярдів євро.

Генерал Стефан Мілль, начальник штабу Повітряно-космічних сил Франції, вважає, що це «досить привабливий» літак, повідомив портал Zone Militaire.

«І я готовий заплатити, щоб побачити, тому що між тим, що ми анонсуємо, і тим, що ми вміємо робити, інколи є розрив», — сказав він під час парламентських слухань.

«Aarok — це дуже цікавий проєкт, якщо бути дуже зрозумілим. Загалом робота є високоякісною і виконується у довірливих відносинах між Turgis & Gaillard та департаментами міністерства», — зазначив міністр збройних сил країни Себастьян Лекорню.

Французький розвідувально-ударний безпілотник класу MALE — Aarok. Відео: HBB Defense Military

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Залишити відповідь