В очікуванні зими: коли на Львівщині прогнозують сніг та як підготувалися комунальні служби
Більше про це дізнавалося Суспільне.
За словами синоптикині Львівського регіонального центру з гідрометеорології Оксани Мазепи, найближчими днями область перебуватиме під впливом поля підвищеного атмосферного тиску. Очікується похмура та прохолодна погода без опадів. Вітер переважатиме південно-східного напрямку, помірний. Вночі та вранці подекуди будуть тумани. Температура вночі становитиме 1-6 морозу, вдень — до 12 тепла.
Втім, вже із середини наступного тижня прогнозують надходження холодної повітряної маси і проходження атмосферних фронтів з північного заходу. Це спричинить зниження денних температур, посилення вітру і випадання невеликих опадів — дощу з переходом у мокрий сніг та снігу.
“Упродовж 14-15 листопада можливе утворення нестійкого снігового покриву і температури від 2 градусів морозу до 4 градусів тепла, а упродовж 16-18 листопада – 0-6 морозу. Тобто, надворі вже буде досить прохолодно і по-зимовому”, – каже Оксана Мазепа.
Зима, за попередніми прогнозами синоптиків, буде теплішою за минулі. Така тенденція зберігається впродовж останніх років. Зі слів Оксани Мазепи, у грудні середньомісячна температура передбачається у межах 0,7 градусів, у гірських районах — 2 градуси морозу. Це близько норми.
У січні будуть приблизно такі ж температури, у горах трохи нижче – 3 градуси морозу, що на 1-2 градуси вище за норму.
У лютому – 5 градусів тепла, а в гірських районах — 2 градуси морозу, що на 1-2 градуси вище за норму. Щодо випадання снігу, то, як наголосила Оксана Мазепа, більше буде періодів з мокрим снігом, а ось сильних снігових покривів від початку і до кінця зими не передбачається.
До початку зимового періоду, зокрема випадання снігу та можливої ожеледиці на дорогах, посилено готуються комунальні служби та підрядні організації як у Львові, так і на Львівщині.
Як розповів у коментарі Суспільному заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради Іван Матківський, відповідно до розпорядження міського голови, підприємства, які задіяні до роботи з механізованого прибирання вулично-дорожньої мережі, перевели на зимовий режим роботи.
“Уже зараз триває цілодобове чергування служб, зокрема, у черговому режимі в кожному районі Львова задіяно по одній одиниці техніки. Наразі надворі немає мінусової температури, проте ми не знаємо, що буде завтра, тому повинні бути готові до всього”, – каже Іван Матківський.
Для роботи в місті підготували 36 піскорозкидувальних машин, 55 підмітальних машин і тракторів, 5 грейдерів, кілька навантажувачів, 56 самоскидів для перевезення снігу, які стануть у поміч в разі великих снігопадів. Додатково цього року ще придбали два трактори: один для Личаківського шляхо-ремонтного підприємства (ШРП), другий використовуватиме ЛКП “Балатон”. Також додатково закупили п’ять мотоблоків, загалом їх тепер 79 одиниць.
За словами чоловіка, уся спецтехніка, яку планують використовувати, перевірена, у тому числі представниками поліції. Зокрема, були виявлені незначні недоліки, наприклад, не працювала світлова сигналізація і в деяких авто треба було поміняти гуму. Проте зараз всі недоліки усунуті і техніка готова до використання.
У випадку снігопадів залучатимуть будівельні організації чи інші будівельні структури, які допомагатимуть із технікою. Зокрема, наразі укладено договори на 85 одиниць додаткової прибиральної техніки.
Що стосується посипання доріг, то як наголосив Іван Матківський, районні адміністрації міста підготували всі необхідні протиожеледні матеріали: піскосуміш, технічну сіль, реагенти, пісок для хідників і внутрішньоквартальної мережі.
Станом на зараз на зберіганні у районах Львова є 20,4 тис. м3 протиожеледних матеріалів. До кінця року планують закупити ще 10,6 тис. м3. У середньому, принаймні за останні п’ять років, на сезон місто використовує близько 18 тис. м3.
Загалом для прибирання вулиць і доріг залучають 278 працівників ШРП, 1220 двірників ЛКП та 116 працівників іншої форми власності. Така кількість, а це 1614 людей, достатня для роботи у зимовий період.
У Львівській області до початку зимового сезону готуються також. Так, як зазначив заступник директора департаменту дорожнього господарства Львівської ОВА Микола Одиноцький, на території області є мережа з 8 400 кілометрів доріг і для їх розчищення планують залучити 9 підрядних організацій. Вони будуть використовувати приблизно 281 одиницю техніки.
“На сьогодні при наявній потребі солі і піску для посипання заготовлено близько 60%. Далі, за результатами обслуговування, сіль і піскові матеріали будуть довозити. Для прикладу, для місцевих доріг орієнтовна потреба становить 37 тисяч тонн, а зараз в наявності заготовлено близько 15 тисяч тонн”, – каже Микола Одиноцький.
Організації, з якими уклали договори, уже працюють, зокрема, у районах встановлюють навісне обладнання для розчищення доріг. Переходу на цілодобовий режим наразі немає і все залежатиме від погодних умов.
Експлуатаційне утримання робочої спецтехніки здійснюється відповідно до укладених договорів з підрядними організаціями, які є недержавними.
“Ми не маємо державних установ, тому не закуповуємо техніки. Ми винаймаємо організації і вони ведуть свої господарські діяльності. Усі мають достатньо хорошу техніку і матеріально-технічна база в них щоразу оновлюється. З боку ЛОВА підрядним організаціям ми оплачуємо лише виконані роботи. Тобто, вони прочистили дорогу – ми за це заплатили”, – пояснює він.
Орієнтовно фінансовий ресурс для проходження зими для доріг місцевого значення становить близько 60 млн грн, для доріг державного значення – втричі більше.
Серед проблемних питань є недостатня кількість працівників, зокрема водіїв, адже частина з них служить в лавах ЗСУ, а нові працівники йти не хочуть, а також фінансування.
“На сьогодні Державний дорожній фонд в проєкті бюджету скасовано, тобто на обслуговування доріг з державного бюджету фінансування не передбачене. Ми безпосередньо залежимо від фінансового ресурсу державного бюджету. З Львівського обласного бюджету на дороги місцевого значення ми плануємо ресурс, але все одно не зможемо у повному обсязі забезпечити експлуатацію доріг так, як би це хотілось. При тому, основні заходи будуть виконуватись”, – додає посадовець.
Як наголосив Микола Одиноцький, у Львівській області розроблена схема першочергової очистки доріг. Спочатку і невідкладно очищатимуть маршрути, які ведуть до міжнародних пунктів пропуску і де здійснюється рух стратегічних вантажів, лише після цього переходитимуть на менш пріоритетні напрямки і дороги.
Вже наступного тижня на Львівщині синоптики прогнозують мокрий сніг та мороз. Комунальні служби Львова та області посилено готуються до зимового сезону.
Більше про це дізнавалося Суспільне.
Коли випаде перший сніг та якою буде зима 2024-2025
За словами синоптикині Львівського регіонального центру з гідрометеорології Оксани Мазепи, найближчими днями область перебуватиме під впливом поля підвищеного атмосферного тиску. Очікується похмура та прохолодна погода без опадів. Вітер переважатиме південно-східного напрямку, помірний. Вночі та вранці подекуди будуть тумани. Температура вночі становитиме 1-6 морозу, вдень — до 12 тепла.
Втім, вже із середини наступного тижня прогнозують надходження холодної повітряної маси і проходження атмосферних фронтів з північного заходу. Це спричинить зниження денних температур, посилення вітру і випадання невеликих опадів — дощу з переходом у мокрий сніг та снігу.
“Упродовж 14-15 листопада можливе утворення нестійкого снігового покриву і температури від 2 градусів морозу до 4 градусів тепла, а упродовж 16-18 листопада – 0-6 морозу. Тобто, надворі вже буде досить прохолодно і по-зимовому”, – каже Оксана Мазепа.
Зима, за попередніми прогнозами синоптиків, буде теплішою за минулі. Така тенденція зберігається впродовж останніх років. Зі слів Оксани Мазепи, у грудні середньомісячна температура передбачається у межах 0,7 градусів, у гірських районах — 2 градуси морозу. Це близько норми.
У січні будуть приблизно такі ж температури, у горах трохи нижче – 3 градуси морозу, що на 1-2 градуси вище за норму.
У лютому – 5 градусів тепла, а в гірських районах — 2 градуси морозу, що на 1-2 градуси вище за норму. Щодо випадання снігу, то, як наголосила Оксана Мазепа, більше буде періодів з мокрим снігом, а ось сильних снігових покривів від початку і до кінця зими не передбачається.
Як комунальники готуються до зими у Львові та області
До початку зимового періоду, зокрема випадання снігу та можливої ожеледиці на дорогах, посилено готуються комунальні служби та підрядні організації як у Львові, так і на Львівщині.
Як розповів у коментарі Суспільному заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради Іван Матківський, відповідно до розпорядження міського голови, підприємства, які задіяні до роботи з механізованого прибирання вулично-дорожньої мережі, перевели на зимовий режим роботи.
“Уже зараз триває цілодобове чергування служб, зокрема, у черговому режимі в кожному районі Львова задіяно по одній одиниці техніки. Наразі надворі немає мінусової температури, проте ми не знаємо, що буде завтра, тому повинні бути готові до всього”, – каже Іван Матківський.
Для роботи в місті підготували 36 піскорозкидувальних машин, 55 підмітальних машин і тракторів, 5 грейдерів, кілька навантажувачів, 56 самоскидів для перевезення снігу, які стануть у поміч в разі великих снігопадів. Додатково цього року ще придбали два трактори: один для Личаківського шляхо-ремонтного підприємства (ШРП), другий використовуватиме ЛКП “Балатон”. Також додатково закупили п’ять мотоблоків, загалом їх тепер 79 одиниць.
За словами чоловіка, уся спецтехніка, яку планують використовувати, перевірена, у тому числі представниками поліції. Зокрема, були виявлені незначні недоліки, наприклад, не працювала світлова сигналізація і в деяких авто треба було поміняти гуму. Проте зараз всі недоліки усунуті і техніка готова до використання.
У випадку снігопадів залучатимуть будівельні організації чи інші будівельні структури, які допомагатимуть із технікою. Зокрема, наразі укладено договори на 85 одиниць додаткової прибиральної техніки.
Що стосується посипання доріг, то як наголосив Іван Матківський, районні адміністрації міста підготували всі необхідні протиожеледні матеріали: піскосуміш, технічну сіль, реагенти, пісок для хідників і внутрішньоквартальної мережі.
Станом на зараз на зберіганні у районах Львова є 20,4 тис. м3 протиожеледних матеріалів. До кінця року планують закупити ще 10,6 тис. м3. У середньому, принаймні за останні п’ять років, на сезон місто використовує близько 18 тис. м3.
Загалом для прибирання вулиць і доріг залучають 278 працівників ШРП, 1220 двірників ЛКП та 116 працівників іншої форми власності. Така кількість, а це 1614 людей, достатня для роботи у зимовий період.
У Львівській області до початку зимового сезону готуються також. Так, як зазначив заступник директора департаменту дорожнього господарства Львівської ОВА Микола Одиноцький, на території області є мережа з 8 400 кілометрів доріг і для їх розчищення планують залучити 9 підрядних організацій. Вони будуть використовувати приблизно 281 одиницю техніки.
“На сьогодні при наявній потребі солі і піску для посипання заготовлено близько 60%. Далі, за результатами обслуговування, сіль і піскові матеріали будуть довозити. Для прикладу, для місцевих доріг орієнтовна потреба становить 37 тисяч тонн, а зараз в наявності заготовлено близько 15 тисяч тонн”, – каже Микола Одиноцький.
Організації, з якими уклали договори, уже працюють, зокрема, у районах встановлюють навісне обладнання для розчищення доріг. Переходу на цілодобовий режим наразі немає і все залежатиме від погодних умов.
Експлуатаційне утримання робочої спецтехніки здійснюється відповідно до укладених договорів з підрядними організаціями, які є недержавними.
“Ми не маємо державних установ, тому не закуповуємо техніки. Ми винаймаємо організації і вони ведуть свої господарські діяльності. Усі мають достатньо хорошу техніку і матеріально-технічна база в них щоразу оновлюється. З боку ЛОВА підрядним організаціям ми оплачуємо лише виконані роботи. Тобто, вони прочистили дорогу – ми за це заплатили”, – пояснює він.
Орієнтовно фінансовий ресурс для проходження зими для доріг місцевого значення становить близько 60 млн грн, для доріг державного значення – втричі більше.
Серед проблемних питань є недостатня кількість працівників, зокрема водіїв, адже частина з них служить в лавах ЗСУ, а нові працівники йти не хочуть, а також фінансування.
“На сьогодні Державний дорожній фонд в проєкті бюджету скасовано, тобто на обслуговування доріг з державного бюджету фінансування не передбачене. Ми безпосередньо залежимо від фінансового ресурсу державного бюджету. З Львівського обласного бюджету на дороги місцевого значення ми плануємо ресурс, але все одно не зможемо у повному обсязі забезпечити експлуатацію доріг так, як би це хотілось. При тому, основні заходи будуть виконуватись”, – додає посадовець.
Як наголосив Микола Одиноцький, у Львівській області розроблена схема першочергової очистки доріг. Спочатку і невідкладно очищатимуть маршрути, які ведуть до міжнародних пунктів пропуску і де здійснюється рух стратегічних вантажів, лише після цього переходитимуть на менш пріоритетні напрямки і дороги.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Джерело: Суспільне мовлення України