Військовий Анатолій Штефан звернув увагу на діяльність перевізника “ДонАвтотур”, який продовжує свою роботу в Україні, незважаючи на те, що його водії фактично визнали тимчасово окуповані райони під контролем Росії.
Він поділився цим фактом у своєму телеграм-каналі, зазначивши, що на 12 році війни та четвертому році повномасштабного вторгнення ця компанія спокійно функціонує в Україні. Штефан зазначив, що водії відкрито демонструють лояльність до окупаційної влади.
На тимчасово окупованих територіях, включаючи Херсонщину, з 2025 року введена заборона на транспорт з українськими номерними знаками. Окупаційні адміністрації посилюють контроль, погрожуючи конфіскацією автомобілів та депортацією тим, хто не виконав вимоги російських правил реєстрації. Це створює додатковий тиск на цивільних осіб і ускладнює діяльність українських перевізників.
Водночас, російські війська активно розвивають свої логістичні мережі. Вони використовують залізничні маршрути, зокрема через Маріуполь до Ростова-на-Дону, для переміщення військових вантажів та вивезення майна.
Беларусь також залучена до схем транспортування сировини; у 2025 році імпорт на тимчасово окуповані території досяг річного рівня попереднього року, а експорт зріс удвічі. Тим не менш, інциденти, наприклад, зійдення російського військового поїзда з колій у Запорізькій області, зрідка порушують логістику.
Пересування цивільних осіб з окупованих територій є обмеженим. Виїзд можливий через пункт пропуску “Колотилівка” на рейсових автобусах або приватних автомобілях, після чого людей доставляють евакуаційними потягами до Сум. Російські сили регулярно атакують цивільний транспорт і логістику в Херсоні, намагаючись підсилити ізоляцію регіону.
Згідно з результатами опитувань, 43% українців готові сприйняти фактичну окупацію деяких територій країни без юридичного закріплення, але за умови надання гарантій безпеки для України.