Як масштабувати fashion-бренди під час війни: інсайди від ТОП-українських дизайнерів GASANOVA, OMELIA, Kachorovska та J’amemme

Політика

Як почуває себе українська fashion-індустрія в умовах війни, з якими проблемами зіштовхується модний бізнес, як бренди справляються із викликами та підкорюють нові вершини і масштабуються – ці теми відомі українські дизайнери та діячі моди обговорили на Public Talk, організаторкою якого виступила інфлюенсерка, засновниця благодійного фонду «United For Freedom» Ірина Адоніна. 

Участь у Public Talk на тему «NEW VISION: мода під час війни» взяли відомі представники модної індустрії України:

  • Ельвіра Гасанова (засновниця та дизайнерка бренду GASANOVA)
  • Юлія Ярмолюк (засновниця та дизайнерка бренду J’amemme)
  • Костянтин Омеля (засновник та креативний директор бренду OMELIA)
  • Антон Єременко (PR-директор бренду Kachorovska). 
  • Ведучою івенту була шеф-редакторка сайту Vogue.ua Віолета Федорова

Також свої презентації на заході зробили б’юті-бізнес коуч Ольга Гончаренко та Юрій Булгаков, Digital Marketing директор бренду Ukrainian Diamond Center. Ольга розповіла про ефективні методи створення контенту та просування бренду салону краси, а Юрій поділився, чому діаманти – не лише прикраси, а й вигідний предмет для інвестицій. 

Організаторка заходу Ірина Адоніна зазначила, що Public Talk став унікальною подією, яка об’єднала українських дизайнерів, що надихають нове покоління та прославляють Україну у світі. 

“Для мене це особливий вечір, адже вперше на одній сцені зібралися такі видатні постаті для української моди. Я пишаюсь кожним українцем, який не зупинив свою справу під час війни, який продовжує роботу свого бізнесу попри будь-які виклики. Наш ворог хоче, щоб наше життя припинилося, але цьогорічний тиждень моди, який знову повернувся в Україну, та наш захід довели, що зробити це неможливо”

Ірина Адоніна

інфлюенсерка, засновниця благодійного фонду «United For Freedom»

Івент відвідали багато українських селебріті та публічних діячів, серед яких співаки Нікіта Кісельов, OSTROVSKYI та OKS, акторка Даша Трегубова, телеведучі Оксана Гутцайт та Наталі Солоннік, інфлюенсерки Валерія Дідковська, Христина Остапчук, Вікторія Кагаловська, Аліна Муронець, Юліана Гензель, Ольга Конова, Маріна Березовська, Анна Судачка, Алла Зіневич-Тігіпко, Єлизавета Ястремська та інші. 

 

PR-директор бренду Kachorovska Антон Єременко розповів, як бренд справляється із викликами повномасштабної війни та поділився амбітними планами на майбутнє.  

Він зазначив, що у 2022 – перший рік повномасштабної війни бренд відчув значне просідання по продажам, а також труднощі з логістикою. Також далось взнаки і кадрове питання, через міграцію та службу у Силах оборони. Водночас у 2023-2024 роках Kachorovska зуміла не лише повернути свої позиції, а і навіть наростити їх та зрости як з точки зору продукту, так і з точки зору віжуалу. Антон Єременко поділився, що у 2023 році Kachorovska збільшив прибутки на 60%, а у 2024 – планують ще більший стрибок. 

Одним із ключових рішень, які посилили позиції бренду Kachorovska стало відкриття магазинів у різних регіонах України. Загалом бренд з’явився у 10 українських містах. Завдяки розширенню географії присутності Kachorovska відзначає +200% продажів онлайн саме з тих міст, де відкрились магазини. 

“Ми дуже раді, що люди не так сильно втрачають купівельну спроможність. Ми побачили, що українці хочуть жити тут і зараз. Люди цікавляться українськими брендами і купують їх. Звісно, нам доводиться піднімати ціни, свою роль відіграє інфляція та інші фактора. Але попри це продажі не лише не падають, а і зростають!”

Антон Єременко

 PR-директор бренду Kachorovska

Наразі основним продуктом Kachorovska є взуття та аксесуари. Бренд також має лінійку одягу, однак одяг не просувається у маркетингових кампаніях. Промотують в основному взуття. За словами PR-директора Kachorovska Антона Єременко, цього сезону дуже близько до продажів взуття наблизились і сумки. Певну роль у цьому міг відіграти і вихід першої леді Олени Зеленської із сумкою бренду REBECCA BAGUETTE. 

“Вихід Олени Зеленської із сумкою Kachorovska підняв популярність. І хоч після публікацією із першою леді ми отримали багато хейту (не пов’язаного із Зеленською), але усі сумки цієї моделі в усіх кольорах були розкуплені!”

Антон Єременко

 PR-директор бренду Kachorovska

Одним із важливих етапів розвитку Kachorovska став вихід на продажі у ЦУМ в Києві. За словами Антона Єременко, це нова аудиторія для бренду, адже клієнтами ЦУМ є, як правило, люди, які віддають перевагу закордонним брендам. Однак продажі у цьому універмазі показали, що ця аудиторія також готова купувати і українське – наприклад, за перший місяць було продано 300 пар взуття Kachorovska, що є дуже гарним результатом. 

На сьогодні бренд Kachorovska планує розвиватись на закордонних ринках. Вони уже робили спроби вийти за кордон, першим таким ринком була Америка. Але тоді бренд зрозумів, що для ефективності на ринку США потрібні великі інвестиції, тому що конкуренція там дуже потужна. Тож Kachorovska вирішила розглянути інші неочевидні ринки, наприклад, Румунію. 

“Це дуже привабливий ринок для модних брендів. Румунія сьогодні – це 20 мільйонів людей та швидко зростаюча економіка. У жовтні там свої магазини відкривають Hermes і Gucci, також у Бухаресті пройде Fashion Week”

Антон Єременко

 PR-директор бренду Kachorovska

Антон Єременко уточнив, що сьогодні важливо займатись підтримкою молодих талантів та нагадав про премію Ірини Адоніної для молодих дизайнерів з Ukrainian Fashion Week. Kachorovska також вирішила допомогти fashion-новачкам та організувала аналогічну премію для молодих брендів. Приз отримав бренд із впізнаваною естетикою TONIA Антоніни Белінської.

 

У подальшому Kachorovska готується запустити для своїх клієнтів програму лояльності, а також розбудовувати ком’юніті навколо бренду з івентами, призами та медійними ініціативами.  

 

Засновниця та дизайнерка бренду J’amemme Юлія Ярмолюк розповіла про свою колекцію Méduse, яку представили на Ukrainian Fashion Week 2024 на 31 поверсі у Taryan Towers, звідки відкривається красивий краєвид на Київ. Нова колекція була натхненна незвичайними обрисами та красою медуз. 

“Це особливий сезон Ukrainian Fashion Week, бо ми вперше за 6 років існування бренду провели показ у Києві! У центрі колекції – легкість, повітряність, жіночність. Тому що сьогодні на наші тендітні жіночі плечі звалилось багато і я хотіла віддати данину плавності та дівчачості”

Юлія Ярмолюк

Засновниця та дизайнерка бренду J’amemme

Юлія Ярмолюк зазначила, що модна індустрія є важливою частиною економіки, адже бренди платять податки та дають робочі місця. І що не менш важливо – поширюють українську культуру за кордон. 

“Місія дизайнерів – показувати, що ми непереможні, вільні, що ми працюємо. Що у нас є прекрасні таланти. Що ми не гірші, а подекуди і краще. Це робота нон-стоп, з якої не можна випадати. Сьогодні дуже важливо максимально поширювати знання про Україну та її культуру у світі””

Юлія Ярмолюк

Засновниця та дизайнерка бренду J’amemme

Засновниця та дизайнерка бренду J’amemme розповіла, що колекцію Méduse показували нещодавно на Fashion Week у Копенгагені. За її словами глядачі та представники модної індустрії були в шоці від того, що українські дизайнери працюють не покладаючи рук попри війну та бойові дії.

“Вони не розуміють, як ми це робимо. Бо вважають, що раз у нас війна то ми сидимо склавши руки. А ми приїжджаємо та показуємо класні колекції із сезону і сезон. І вони питають як? Але ми маємо великий запал, просто премо вперед, переживаючи злети і падіння. Кожен раз встаємо та знову йдем вперед, бо мусимо!”

Юлія Ярмолюк

Засновниця та дизайнерка бренду J’amemme

І хоч нові моделі бренду символізують легкість, невимушеність та романтизм, за цією картинкою стоять постійні відключення світла, тривоги, від’їзд кадрів за кордон, а також моральне знесилення працівників. Юлія Ярмолюк поділилась, що усі події в країні, звісно, позначаються на команді, але на роботі усі працівники стараються включатись у процес та видавати результат найвищої якості. 

За словами засновниці J’amemme, загалом усім бізнесам важко у війну, але її бренд до цього пристосувався. 

Головним бізнес-інсайдом за роки війни Юлія Ярмолюк назвала важливість мати запасні плани. За її словами, бізнеси у такі непрості часи повинні розробляти усі можливі бекап-плани, прораховувати різні варіанти розвитку подій та завжди перестраховуватись. Важливо також не відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні.  

Бренд J’amemme сьогодні активно розвивається за кордоном, і велику роль у цьому відіграла грамотна робота з інфлюенсерами та селебріті. Для цього бренд одразу розробив правильну стратегію, здійснивши приціл на стрітстайл та тижні моди. І з часом з’ясувалось, що якщо вбрання твого бренду вигулює одна знаменитість, то й інші відомі персони теж хочуть спробувати. Секрет зірокової прихильності крився також у незвичному крої речей. Хоча кежуал набагато легше продавати, ніж ефектні неординарні моделі. Саме так у цій особливій ніші J’amemme став помітним. 

“J’amemme – з французької означає “Я люблю себе”. І наші вбрання саме для таких жінок! Для тих, хто не боїться бути помітним на публіці. Так ця хвиля запустилась і вона сама себе несе зараз. Плюс активно працює піар і картинка. Хоча зараз наші колекції стали уже більш повсякденними”

Юлія Ярмолюк

Засновниця та дизайнерка бренду J’amemme

За словами Юлії Ярмолюк, робота з інфлюенсерами також прекрасно впливає на роботу з баєрами. Ще одна порада від дизайнерки – бренду потрібно бути присутнім на різних майданчиках, мати і сайт, і усі соцмережі. 

Головним ринком для J’amemme, крім України, є США. Засновниця бренду зазначила, що американки у великих містах дуже люблять яскраві речі, хочуть виділятись та загалом є дуже стильними. Тому бренд з самого початку почав орієнтуватись на цей ринок, проводив покази на New York Fashion Week. 

Що стосується українських особливостей, то Юлія Ярмолюк відзначила те, що регіони країни нині шалено розкриваються. Бренд проводив ознайомчі турне у різних містах України. Засновницю J’amemme дуже здивувала популярність українських брендів на заході країни – адже у цих регіонах простіше поїхати за кордон і купити іноземних дизайнерів. Однак тамтешні жінки віддають перевагу українському. 

За словами Юлії, смак українок може різнитись від регіону до регіону. Це пов’язано, як із різними погодними умовами у межах країни, так і з іншими культурними особливостями. 

“Наприклад, в Ужгороді у серпні може бути вже прохолодно, тому в тренді в’язані речі. А у Львові ще у вересні спекотно – там інші смакові переваги. Київ взагалі відрізняється. Утім, коли ти випускаєш колекцію, ти знаєш, які речі підуть гарно. Але із регіонами це тепер дуже непрогнозовано”.

Юлія Ярмолюк

Засновниця та дизайнерка бренду J’amemme

Серед планів бренду – масштабування на ринку США, відкриття бутиків та розвиток в Україні.  “Війна впливає на мозок і настрій, але ми дуже хочемо підкорити світ!”, – наголосила Юлія Ярмолюк. 

 

Бренд OMELIA дає друге життя стоковим та вінтажним речам, а його засновник та дизайнер Костянтин Омеля є поборником sustainable-підходу, який реалізує не лише у своїх колекціях сорочок, а і у повсякденні. Костянтин розповів, що майже не купує новий одяг і у нього є багато речей, які він зберігає роками. Наприклад, у його гардеробі є речі, яким більше 15 років. 

До створення власного бренду Костянтин Омеля працював над жіночими сукнями і одного разу вирішив зробити перероблену нарядну сорочку. Тоді вбрання отримало багато компліментів та уваги і дизайнер зрозумів, що ця ідея має велике майбутнє. 

Першим страхом під час запуску бренду і масштабування бізнесу було нерозуміння, як аудиторія поставиться до продукції OMELIA, а саме те, як буде сприйнято, що під час виробництва використовується секонд-хенд речі. Однак ці побоювання абсолютно не виправдались. Покупці позитивно сприймали інформацію про переробку вживаного одягу, а для багатьох клієнтів бренд OMELIA став провідником у світ sustainable. 

“Аудиторія дуже часто не знає, що OMELIA – sustainable-бренд. Їм подобається наша естетика, вигляд продукції. Але 99% людей, коли дізнавались, що це перероблені речі абсолютно не звертали на це увагу. А деякі навіть казали, що це буде перша їх не нова річ. І мені імпонувало те, що через мій бренд люди пізнають sustainable-підходи”

Костянтин Омеля

дизайнер, засновник бренду OMELIA

Одним із викликом для апсайклінг-бренду є сировина. Спочатку Костянтин із командою шукали сорочки та тканини на секонд-хендах. Дизайнер наголосив, що у таких магазинах можна знайти найрізноманітніші тканини від різних брендів – від Zara до YSL. Зі зростанням бренду OMELIA вирішили звернути увагу на стокові речі, а за прямими продажами переробляють як секонд, так і вінтаж. Сток виручає, коли потрібно зробити партію різних моделей одягу у різних розмірах. Завдяки цьому досягається однорідність розмірної сітки, посадки та тканини. Адже дуже важливо, щоб людина отримала саме ту річ, яку побачила на фото на сайті.  

Основний асортимент OMELIA – це нарядні сорочки. Однак бренд також продає і брюки, перероблені з сорочок, і сукні, і топи, і шорти. А в колекції SS25 з’являться і спідниці. 

OMELIA активно просуває різноманітність у своїх колекціях та кампейнах і політиці. Бренд, за словами Костянтина Омелі, є дуже соціальним та спрямовує багато зусиль для розвитку у суспільстві толерантності, поваги і прийняття. Цей шлях дизайнер обрав не просто так, адже він відчував на собі хейт та несприйняття через те, що був представником ЛГБТ-спільноти. І тепер дизайнер хоче особисто докладати зусиль, щоб досягти суспільних змін.

Одним із прикладів розвитку толерантності та підвищення видимості у суспільстві людей із особливостями став кампейн за участі команди інклюзивної пекарні Good Bread From Good People, створений на початку 2022 року. У цій пекарні працюють люди із різними ментальними особливостями, і вони стали моделями для зйомок OMELIA. Завдяки цьому бренд зміг показати різноманіття краси, яка нас оточує. 

Також Костянтин Омеля приділяє багато уваги освіті дітей та молоді. Він організував волонтерську поїздку на прифронтові території, де запустив фестиваль для дітей. У селі в Миколаївській області дизайнер показував молоді, що таке апсайкл, що таке sustainable, розповідав про модну індустрію. 

“Під час цієї поїздки я побачив, як багато в Україні талановитих дітей. Я спокійний за майбутнє цієї країни. Там люди відкриті, світлі та наповнені. І це попри постійні обстріли та нерозміновані місця, загороджені лише колючими дротами.” 

Костянтин Омеля

дизайнер, засновник бренду OMELIA

Плани у бренду OMELIA досить амбітні – зростання і масштабування по усьому світу. На сьогодні речі OMELIA крім України продаються на усіх 4 континентах. При чому запуск на іноземні ринки команда Костянтина здійснила уже під час повномасштабної війни – до цього не було ритейл-магазинів за кордоном. Костя Омеля прагне і далі розвивати цей напрямок.  

І хоч OMELIA не розділяє речі за гендером, але в майбутньому дизайнер хоче розширитись та активніше захоплювати чоловічу аудиторію. Зараз у кампейнах та соцмережах бренду з’являється більше контенту з чоловіками, речі показують на різних моделях. ДНК бренду OMELIA  і те, завдяки чому, дизайнер став відомим – це святкові сорочки із кришталами та стразами. Проте Костянтин хоче розширити асортимент та робити більш спокійні речі, щоб їх можна було споживати і у побуті. 

 

Модельєрка та засновниця бренду GASANOVA Ельвіра Гасанова розповіла про результати та плани бренду, а також поділилась низкою інсайдів щодо розвитку модного бізнесу. 

На Ukrainian Fashion Week 2024 GASANOVA провела масштабний показ та вразила відвідувачів підходами до створення шоу, самою колекцією та елементами інклюзивності. Усі дуже чекали показу GASANOVA адже останній показ бренду відбувся кілька років тому – за кілька тижнів до початку повномасштабної війни.

Ельвіра Гасанова відверто розповіла, що навіть коли усе організовано на найвищому рівні, можуть трапитись факапи. Наприклад, у фотографа GASANOVA на UFW-2024 форматувалась флешка з фото, і у бренду зовсім не залишилось світлин із тріумфального показу. Також свою роль відіграють відключення світла, але команда бренду з цим уже змирилась, підготувавши про запас багато генераторів.

Ельвіра Гасанова зазначила, що модна індустрія – дуже важкий бізнес, особливо, коли ти виходиш на рівень великого виробництва, бутіків та розширюєшся.

“Це дуже важкий бізнес, це пекло… Можливо, на початку коли ти малий і просто працюєш з клієнтпми – усе супер, все виходить і усі тебе люблять. Але коли це масштабується у бізнес – це жах”

Ельвіра Гасанова

Модельєрка та засновниця бренду GASANOVA

Модельєрка та засновниця бренду GASANOVA поділилась, що у її бренді був одразу широкий асортимент товарів – не лише ошатні сукні та костюми, а і футболки та джинсові куртки, тощо. І модельєрка деякий час вважала це недоліком. Одного разу Ельвірі сказали, що вона не може продавати у своїх бутіках і кришталеві сукні і звичайні футболки. Дизайнерка зізналась, що їй тоді стало соромно, але вона продовжила йти своєю лінією. І це дуже допомогло їй у розвитку бренду в майбутньому.

“Тепер майже усі бренди шиють усе. З комерційної точки зору ти не можеш продавати лише сукні. Потрібно мати мільйони різних футболок, зі стразиками, з написами, у різних кольорах, як це роблять Miu Miu. Урешті-решт, те що я вважала недоліком бренду стало нашою стильною стороною”

Ельвіра Гасанова

Модельєрка та засновниця бренду GASANOVA

Завдяки тому, що GASANOVA розробляла різні речі та мала широку асортиментну матрицю, бренду не потрібно було перекваліфіковуватись, запускати нові виробництва, вчитись працювати із іншими тканинами, трикотажем, тощо. 

Серед майбутніх планів GASANOVA – запуск лінійки товарів для дому. Лінійка Home запрацює з 1 грудня. Завдяки цьому виробництво бренду буде збільшено вдвічі.

Бренд активно розширюється за кордон, показував луки у Будапешті, запустив трейд-шоу у США, а також представлений у Варшаві, Відні, Будапешті, Астані, Алмати, Мілані, Монако, Лондоні, Лос-Анджелесі та Валенсії. До кінця року планується відкрити ще один бутик у Відні. 

GASANOVA приділяє увагу і українському напрямку та відкриває незабаром три бутіки у Буковелі. Ельвіра Гасанова зазначила, що в Україні є багато регіональних відмінностей між тим, що полюбляє аудиторія. Наприклад, в Ужгороді і на заході країни віддають перевагу речам з лого. 

Дизайнерка наголосила, що бренд є лояльним партнером, замінює речі, які не “зайшли” аудиторії певного бутику. “Завдяки цьому наші партнери розуміють, що вони із нами заробляють”, – пояснила Гасанова. 

Залишити відповідь