З 1 січня зміняться правила для автоцивілки: наскільки зросте вартість полісів

Події України

В Україні з 1 січня 2025 року набуває чинності нова редакція Закону України Про обов’язкове страхування цивільноправової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

У Національному банку вирішили спростувати деякі міфи щодо цього закону.

Новий закон про автоцивілку: що відомо

Міф перший: вартість полісів автоцивілки зросте у 2-2,5 раза

У Нацбанку говорять, що новий закон дає певну свободу страховим компаніям щодо визначення вартості поліса, яка залежатиме від персональної історії водія. Тож підвищення ціни стосуватиметься тих водіїв, які мають історію потрапляння в ДТП чи належать до категорії водіїв, які з більшою ймовірністю стануть учасниками ДТП (наприклад, водії з незначним стажем водіння або у великих містах).

– Масштаби такого підвищення, за попередніми оцінками, в умовах високої конкуренції цього ринку становитимуть близько 25-30%, – наголошують в НБУ.

Варто наголосити, що новий закон не припиняє дію чинних полісів, а стосується лише нових.

Для пільговиків зберігається 50% знижки вартості оформлення поліса.

Міф другий: з початку 2025 року паперові поліси стануть недійсними

У НБУ наголошують, що ні. Перехід автоцивілки в електронний формат здійснюватиметься поступово. Лише з 1 січня 2026 року очікується остаточний перехід від паперових до електронних полісів з обов’язковим внесенням до електронної централізованої бази даних Моторного (транспортного) страхового бюро України.

В НБУ наголошують, що перехід в електронний формат припинить численні випадки шахрайства.

Міф третій: новий закон суттєво ускладнить продаж полісів

Це також не відповідає дійсності.

– Ми дійсно налаштовані припинити напівлегальну торгівлю полісами за цінами нижче ринкових, що багато років спотворювала конкуренцію, та докорінно змінюємо регулювання діяльності страхових посередників.

За оцінками НБУ, більшість компаній на ринку спроможні виконати нові вимоги, зокрема в частині захисту прав споживачів, та готові до збільшення кількості клієнтів за рахунок витіснення з ринку недобросовісних гравців, – йдеться у повідомленні Нацбанку.

Новації закону про автоцивілку

Новий закон має перетворити автоцивілку з формального папірця для поліції на дієвий інструмент покриття ризиків автовласника, адже містить низку новацій:

  • скасування коефіцієнта зносу та введення принципу, що страхове відшкодування має забезпечити приведення автомобіля до стану, в якому він був до ДТП;
  • запровадження прямого врегулювання шкоди автомобіля внаслідок ДТП, або можливості потерпілого звернутися за страховою виплатою до страховика;
  • обмеження граничного строку рішення про страхову виплату терміном у 90 днів та впровадження пені до страховика за порушення цього строку;
  • скасування обмеження максимальної суми страхового відшкодування за європротоколом;
  • здійснення виплат МТСБУ замість страховика, якому анульовано ліцензію, ще до завершення відповідної судової справи про банкрутство та остаточної ліквідації.

Новий закон про цивільне автострахування має наблизити український страховий ринок до європейських правил.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

З 1 січня 2025 року верхня границя виплат за шкоду життю та здоров’ю зросте до 500 тис. грн, майну – до 250 тис. грн.

Залишити відповідь