Австралійська архітекторка Б’янка Ченсорі, відзначена своїми сміливими образами і публічністю, а також шлюбом з Кан’є Вестом, нещодавно дебютувала в ролі перформанс-артистки. Її перша вистава під назвою BIO POP відбулася цього тижня в Сеулі, Південна Корея, викликавши значний інтерес.
Виступ тривав 14 хвилин і складався з двох частин, протягом яких Ченсорі не вимовила жодного слова. На перших дев’яти хвилинах вона зображувала процес випікання торта, перебуваючи в яскраво-червоному латексному костюмі та пересуваючись кухнею. Потім дія перемістилась у вітальню, де сцена радикально змінилася завдяки проєкції, здійсненій самою Ченсорі. Центральними елементами стали вигнуті меблі, що повторювали контури її тіла.
Ці предмети мали вигляд медичних столів та спеціального обладнання для BDSM, деякі з них були вкрити овчиною або мали підпори, інші ж нагадували фігури в підпорядкованих позах. Саме цей аспект роботи викликав численні суперечки серед глядачів.
На сайті художниці зазначено, що BIO POP “поміщає тіло в контекст побутової мови”. Торт, спечений під час перформансу та винесений на стіл, символізує напруження, яке існує на кухні як джерело праці та ритуалу, переосмислене в контексті шоу.
У цій роботі порушуються питання влади, домінування та жіночого тіла, проте особисте ставлення Ченсорі до цих тем залишається неясним. Багато глядачів помітили, що об’єкти вистави нагадують роботи художника Аллена Джонса, зокрема його скандальну серію 1969 року, де жіночі фігури використовувалися як меблі. Таке порівняння викликало різні реакції.
BIO POP є лише першим з семи перформансів, які плануються на найближчі сім років. З часом глядачі матимуть змогу краще зрозуміти значення цієї серії, чи то як провокацію, переосмислення побуту, чи щось інше.