Хто з ФОП та самозайнятих осіб може не сплачувати ЄСВ за себе: роз’яснення податківців

Політика

Право на практиці

Хто з ФОП та самозайнятих осіб може не сплачувати ЄСВ за себе: роз'яснення податківців

5 Жов, 11:52

Українське законодавство гарантує пільги зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) для окремих категорій громадян.

Про повний перелік підприємців та самозайнятих осіб, які за певних умов звільняються від обов’язку сплачувати ЄСВ «за себе», повідомили у Головному управлінні ДПС у Київській області.

Згідно з роз’ясненнями податківців, пільга поширюється на ФОП (в тому числі спрощенців), осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та членів фермерських господарств за таких умов:

  • Пенсіонери та особи з інвалідністю: громадяни, які отримують пенсію за віком чи за вислугу років, є особами з інвалідністю або досягли пенсійного віку та отримують пенсію чи державну соцдопомогу.
  • Працівники із заінвестованим страховим внеском: ФОП та самозайняті особи за ті місяці, коли роботодавець (зокрема резидент «Дія Сіті») вже сплатив за них ЄСВ у розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок.
  • Військовослужбовці та мобілізовані: фізичні особи-підприємці та самозайняті (які не мають найманих працівників), призвані на військову службу за мобілізацією, за контрактом, із числа резервістів або залучені до мобілізаційних завдань — на весь період служби.
  • Подвійний статус: особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність і одночасно зареєстровані як ФОП із тим самим видом діяльності.
  • Жителі ТОТ: платники, чиє офіційне місце проживання розташоване на тимчасово окупованих територіях України — на період дії спеціального правового режиму.
  • Звільнені з полону: особи без найманого персоналу, позбавлені особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України — на весь період перебування в полоні та протягом 6 місяців після звільнення.

У податковій службі наголошують, що пільга не застосовується автоматично для всіх підряд: скористатися правом на звільнення від сплати ЄСВ можна виключно за чіткого дотримання всіх передбачених законом критеріїв. Платникам рекомендують заздалегідь перевіряти відповідність вимогам та наявність належним чином оформлених документів.

«Київщина 24/7» також повідомляла, що за перші п’ять місяців 2026 року місцеві бюджети Київської області отримали 16,8 млрд грн податкових надходжень. Попри війну, безпекові ризики та постійний тиск на бізнес, ключові джерела доходів громад продемонстрували двозначні темпи зростання. Водночас рекордні цифри мають і зворотний бік.

Читайте також: Київщина поповнила резерв енергетичного обладнання: громади отримали понад 160 генераторів

Фото: ілюстративне

Актуальні, важливі й перевірені новини Київщини також читайте на нашій Facebook-сторінці і в Telegram-каналі.

Залишити відповідь